kontroversi FaceBook


-Site jejaring sosial yang kian mendapat sambutan di dunia maya, facebook, telah menghapuskan beberapa account yang sering nyaring menyuarakan Islam dan Jihad.Salah satunya adalah group Cyber Jihad Community yang dibuat oleh seorang pejuang website Islam terkemuka Ar-rahmah, Muhammad Jibriel Abdul Rahman atau juga lebih dikenali dengan Prince of Jihad.

Jika Irhabi 007 berkeupayaan menngoncang dunia dengan nama irhibinya yang mampu menembus semua jaringan-jaringan site musuh, maka lain pula halnya dengan Prince of Jihad. Selain jaringan Ar-rahmah.com yang dimiliki olehnya, dia juga membuat beberapa group di laman faccebook yang digunakannya untuk menyuarakan Islam dan Jihad serta membakar semangat para pemuda Islam.


Bukan sahaja profile group yang ditendang oleh komuniti facebook, admin group ini pun ikut menjadi korban kedengkian facebook sebegai sebuah site yang ternama di dunia, termasuk juga account milik Muhammad Jibriel Abdul Rahman.

Group yang telah Berjaya menarik ribuan anggota dan penggemar ini memang sangat nyaring dalam memperjuang dan menyuarakan Islam dan Jihad di dalam laman web facebook ini. Tak hairanlah, orang tertinggi facebook merasa gerun lalu melakukan tindakan umpama pengecut ini. Untuk menyerlahkan lagi ketakutan si jahil ini, mereka juga telah melakukan hal yang sama kepada kru-kru group ini.

Anehnya, banyak lagi group lain yang turut juga menyuarakan ideology seperti sosialisme dan kapitalisme atau resisme, namun hingga kini mereka masih mampu bertahan. Apakah facebook merasa takut atau terancam akan hadirnya group Cyber Jihad Community ini?

Saya juga masih teringat akan seorang sahabat saya yang kini kurang sihat tentang apa yang telah dilakukan oleh abangnya.. Menurutnya, abangnya Berjaya mengislamkan beberapa sahabat yang dulu lain agama.. Allahuakhbar.. maha suci Allah.. Maka pesanan dari penulis, luaskanlah skop kita dalam menyebarkan dakwah dan sentiasalah thabatkan diri dalam perjuangan yang diredhai oleh Allah swt..

Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri. Kobarkanlah semangat para mukmin (untuk berperang), Mudah-mudahan Allah menolak serangan orang-orang yang kafir itu. Allah amat besar kekuatan dan amat keras siksaanNYA. (4 : 84)
0 Responses

    About Me

    My photo
    meronta supaya kebenaran terungkai, memujuk supaya keadilan ditegak.. bersama membongkar rahsia, menzahir kebenaran maya..

    sembang maya

    Open your mind

    FOM Ads

    Secret sign that conquer earth

    Secret sign that conquer earth